Algemene voorwaarden van Skin-Line
Artikel 1 Algemeen
De algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Skin-Line en een cliënt waarop Skin-Line deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
Artikel 2 Identiteit van de ondernemer
Handelsnaam : Skin-Line
Adres : Cort van der Lindenstraat 9 te IJsselstein
E-mail : info@skin-line.nl
Telefoon : 06-12714352
Kvk-nummer : 77425421
BTW nr. NL003198752B32
Artikel 3 Inspanningen Skin-Line
1. Skin-Line zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenkomstig met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
2. De cliënt zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan Skin-Line worden verteld.
3. Skin-Line is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
4. Skin-Line zal de cliënt inlichten over de financiële consequenties van de wijziging van de behandeling.
Artikel 4 Afspraken
1. De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de behandeling telefonisch of per mail naar bovenstaand e-mailadres aan Skin-Line melden.
2. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Skin-Line 50 procent voor de afgesproken behandeling aan de cliënt doorberekenen.
3. Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt mag Skin-Line de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt doorberekenen.
4. Skin-Line moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden.
5. Beide partijen hoeven zich niet aan de verplichtingen van artikel 4.1 tot en met 4.4 te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.
Artikel 5 Persoonsgegevens & privacy
1. De cliënt voorziet Skin-Line vóór de/bij de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan Skin-Line aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.
2. Skin-Line neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op en verwerkt deze op een klantenkaart die dan weer worden verwerkt in een klantenbestand.
3. Skin-Line behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
4. Skin-Line zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden.
5. Skin-Line is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft mede gedeeld tijdens de behandeling.
6. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
7. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak, de schoonheidsspecialiste verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
Artikel 6 Betaling
1. Skin-Line vermeldt alle prijzen van de behandelingen en de producten zichtbaar in de salon en op de website.
2. De gemelde prijzen zijn inclusief 21% BTW.
3. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
4. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten te voldoen.
Artikel 7 Aansprakelijkheid
1. Skin-Line is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Skin-Line is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.
2. Skin-Line is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de salon.
3. Tevens is Skin-Line niet aansprakelijk voor eventuele gezondheidsschade voortkomende uit een behandeling.
Artikel 8 Garantie
1. Skin-Line geeft de cliënt één week (7 dagen) garantie op de door de cliënt bij haar gekochte producten en behandelingen. Deze garantie vervalt indien:
· De cliënt op de hoogte is gebracht door Skin-Line over het resultaat van de behandeling en de tijdsduur van het effect van de behandeling of producten;
· De cliënt andere producten dan door de Skin-Line geadviseerde producten heeft gebruikt;
· De cliënt de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd;
· De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd;
· De cliënt de producten niet volgens het advies van Skin-Line heeft gebruikt;
· De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
2. Producten kunnen binnen een termijn van 7 dagen geruild worden. Producten die om gezondheids- of hygiënische redenen niet geschikt zijn om te worden teruggezonden, kunnen niet teruggezonden worden wanneer de verzegeling is verbroken.
Artikel 9 Klachten
1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, uiterlijk binnen vijf dagen na ontdekking, volledig en duidelijk omschreven en schriftelijk worden ingediend bij Skin-Line.
2. Bij Skin-Line ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Skin-Line binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de cliënt een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
Artikel 10 Beschadiging en/of diefstal
1. Skin-Line heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt.
2. Skin-Line meldt diefstal altijd bij de politie.
Artikel 11 Behoorlijk gedrag
1. De cliënt behoort zich in de salon te gedragen volgens algemene aanvaarde normen.
2. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Skin-Line het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.
3. Er wordt van de cliënt verwacht dat hij / zij zich houdt aan de persoonlijke hygiëne regels. Skin-Line kan ten behoeve van de behandeling aanwijzingen geven omtrent de persoonlijke hygiëne, welke aanwijzingen door de cliënt opgevolgd dienen te worden. Indien de cliënt zich niet houdt aan deze aanwijzingen, is Skin-Line niet verplicht de behandeling uit te voeren.
Artikel 12 Recht
1. Op elke overeenkomst tussen Skin-Line en de cliënt is het Nederlandse recht van toepassing.
2. Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.